Seurakuntavaalit järjestetään Kauhajoen seurakunnassa  virastotalolla sunnuntaina 18.11.2018 klo 11- 20.
Seurakuntavaalit järjestetään Kauhajoen seurakunnassa sunnuntaina 18.11.2018 klo 11- 20.

Seurakuntavaaleissa pääset vaikuttamaan oman seurakuntasi tulevaisuuteen

Marraskuun 18. päivänä 2018 äänestetään seurakuntaasi uudet päättäjät seuraavaksi neljäksi vuodeksi. He päättävät siitä, millaisia linjauksia  seurakunnassa seuraavina vuosina tehdään ja mihin varoja käytetään. Luottamushenkilöt valitsevat myös jäseniä kirkolliskokoukseen, jossa päätetään kirkon yhteisistä asioista.

Seurakuntavaalit ovat paikallisvaalit. Seurakuntalaisille tämä tuo erinomaisen mahdollisuuden vaikuttaa kirkon työhön omassa lähiympäristössä. Ehdokkaaksi voi asettua 18 vuotta täyttänyt konfirmoitu kirkon jäsen. Seurakuntavaalit ovat ainoat valtakunnalliset vaalit, jossa jo 16-vuotiaat saavat äänestää.

Tiesitkö tämän seurakuntavaalien ehdokkaista: seurakunnan globaalin vastuun kärjessä ovat naisten oikeudet ja toimeentulo sekä nälän ja köyhyyden vähentäminen. seurakuntavaalit.fi/vaalikoneLinkki avautuu uudessa välilehdessä