Apua ja tukea

Älä jää yksin vaikeassa elämäntilanteessa! Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet ja mikä tahasa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Papit, diakoniatyöntekijät ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Täältä löydät työntekijöiden yhteystiedot. Myös palveleva puhelin ja -netti sekä perheasiain neuvottelukeskus on käytettävissäsi.

Kun haluat puhua jonkun kanssa luottamuksellisesti ja yksityisesti, ota yhteyttä. Soita, tule käymään, kirjoita tai tekstaa! Näiltä sivuilta löydät ohjeita, mistä avun hakeminen kannattaa aloittaa ja kenen puoleen kääntyä. Apu on maksutonta ja sitä saa tarvittaessa kotiin.

Kriisitilanteissa päivystävän papin puhelin: 040 139 8147

Esirukouspyyntö

Voit jättää nimettömän esirukouspyynnön

Diakoniatyöntekijä tavattavissa

- henkistä tukea, talousneuvoja ja apua kriisitilanteissa

Perhe- ja parisuhdeasiat

- perheasianneuvottelukeskus

Keskusteluapua

- keskusteluapua eri ikäisille puhelimella ja verkossa

Päihteet ja riippuvuudet

-tukea päihteiden käyttäjille ja läheisille

Vertaistukea

Käymme myös kotona

Kotikäynnillä diakoniatyöntekijät kohtaavat ihmisen hänen omassa tutussa ympäristössään. Kotikäynneillä  tuetaan ihmisen yksilöllisyyttä. Kotikäynti on aina maksuton. Kotikäyntejä tehdään pyydettäessä vanhusten, mielenterveyskuntoutujien ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien luona.

Diakoniatyöntekijöihin saat yhteyden soittamalla Anna-Kaisa Heikkilä 044 9771 322 ja Heli Laitakari 040 1799739 tai Leena Ranta-Opas 040 1871565 (myös Karijoki).

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi