Perheasiain neuvottelukeskus

Ihmissuhteissa ei ole aina helppoa. Toisinaan tuntuu siltä kuin elämä pettäisi. Joskus kriisit yllättävät voimakkuudellaan. Näissä tilanteissa tunnemme usein riittämättömyyttä ja voimattomuutta.

Perheasiain neuvottelukeskuksessa tutkitaan parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä ja kehityshaasteita. Keskusteluapua voi tulla hakemaan pariskuntana, yksin tai perheenä.

Perheneuvonta on luottamuksellista ja asiakkaalle maksutonta. Perheneuvoja toimii keskustelun välittäjänä ja kuuntelijana auttaen etsimään elämään uusia näkökulmia ja toimintamalleja. Useimmat käyvät muutamia kertoja. Yksilöneuvottelu kestää  45–60 min ja pareille varaamme 1 h 15 min - 1 h 30 min. Odotusaika vaihtelee varaustilanteen mukaan.

Ajanvaraus numerosta (06) 421 4200 ma–ti ja to–pe klo 9–11 sekä ke klo 13–15.
Kts. parisuhteen 10 käskyä.

Kyntäjäntie 1, Kauhajoen seurakunnan virastotalon kulmassa, Topeekan puoleinen pääty, diakoniatoimiston kanssa sama ulko-ovi ja odotustila. Vastaanotto torstaisin.

Ota yhteyttä, kun esimerkiksi:

- parisuhteessa  on esim. ristiriitoja, eron uhkaa, väkivaltaa, hyväksikäyttöä, mustasukkaisuutta, pettämistä
   - perheenjäsenten väliset suhteet ovat tulehtuneet ja riidat raastavat perhettä tai parisuhdetta
   - tarvitset tukea kasvatuspulmissa tai erimielisyyksissä
   - tarvitset tukea erosta selviytymiseen
   - haluat apua kriisitilanteessa

Lue lisää: Perheasiain neuvottelukeskus - Seinäjoen seurakunta (seinajoenseurakunta.fi)

Kirkon perheneuvonta tarjoaa apua parisuhdeongelmiin keskusteluavun lisäksi myös podcastin muodossa. Suhde klinikalla -podcastissa kirkon perheneuvojat ja psykoterapeutit Paula Ruotsalainen ja Juha Petterson vastaavat kuulijoiden kysymyksiin parisuhteiden kiemuroista. Suhde klinikalla -sivun löydät täältä

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin