Vauvanukke kastepuvussa

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."

Kirkon remontissa tehtiin kirkkosalin takaosaan LastenKappeli. Tila on suunniteltu siten, että siellä on mukava viivähtää perheen pienimpien kanssa jumalanpalvelusten aikana tai järjestää vaikka lapsen ristiäiset. Lasten Kappelissa myös lainattavia "Kirkkokasseja" joista löytyy puuhaa kirkossa istumisen ajaksi.

Lasten touhuja, itkuja ja nauruja ei tarvitse kirkossamme hävetä. Se on elämää! Kirkossamme on huomioitu pienetkin kirkossakävijät:

Eteisessä on leikkipaikka, johon voi mennä leikkimään, jos pylly ei meinaa pysyä penkissä. Leikkipaikalla on leluja, piirustusvälineitä, kirjoja ja mukava sohva, jossa vanhemmatkin voivat istua; puhe ja musiikki kuuluvat hyvin myös sinne kaiuttimen avulla.

Leikkipaikan seinällä on taidenäyttely, jossa  on kerholaisten kädentöitä vaihtuvin teemoin. Tule katsomaan! (Teokset eivät ole myynnissä:)

Lastenhoito/WC-tila löytyy leikkipaikan vierestä.

Lapset saavat kirkosta saa myös kirkkokortin, johon saa tarran aina kun osallistuu kirkossa olevaan tilaisuuteen. Tarran voi pyytää työntekijältä tilaisuuden jälkeen.

Kirkkoseikkailut

Kauhajoen pääkirkossa järjestetään erilaisille ryhmille kirkkoseikkailuja joissa tutustutaan kirkkoon "Tutki tilaa"-pedagogisen mallin kautta. Mallia voidaan soveltaa ryhmälle sopivaksi painottaen eri vaiheita. Näitä ovat tilan kokeminen  aistein, tilaan ja esineistöön tutustuminen monialaisesti sekä tuottaen tilaa ryhmän haluamalla tavalla.

Olemme uusineet Kirkkoseikkailu-vihkosta, jossa kuvien lisäksi pääsee kokemaan lisättyä todellisuutta.

Kirkkoseikkailusta ryhmälle voi tiedustella varhaiskasvatuksen työntekijöiltä.

Kirkkokassi