KUULUTUS

Piispa Matti Salomäen kuulutus koskien Kauhajoen seurakunnan piispantarkastusta

Mikäli Jumala suo, toimitan Kirkkojärjestyksen 18. luvun 4–5 §:n mukaisesti Kauhajoen seurakunnassa piispantarkastuksen 17.-19.2.2023.

Tarkastus alkaa perjantaina klo 8.00 aamupalalla Kauhajoen seurakuntakeskuksessa. Klo 9.00 tutustutaan Lastentalon ryhmikseen. Tämän jälkeen piispa seurueineen vierailee koulukeskuksessa. Klo 11–13 pidetään lounaspalaveri kaupungin edustajien kanssa.

Lounaan jälkeen piispan seurue vierailee Suupohjan koulutuskuntayhtymä Vuoksissa.

Iltapäivällä klo 14–15 juodaan päiväkahvit IKH-areenalla, jossa myös areenan toimitusjohtaja esittelee areenan tiloja.

Klo 16–17 piispa seurueineen vierailee hoivakoti Saliininkodissa Karijoella. Päivällinen piispanseurueelle ja seurakunnan edustajille on Karijoen pappilassa.

Illalla on iltajuhla Karijoen kirkossa klo 18. Tilaisuuden yhteydessä on kappeliseurakunnan uusien työntekijöiden tehtävään siunaaminen.

Tarkastus jatkuu lauantaina 18.2. klo 9 työyhteisötyöskentelyllä konsulttien johdolla. Lounaalle osallistuu työntekijöiden lisäksi myös kirkkoneuvoston jäsenet sekä valtuuston ja johtokuntien puheenjohtajisto. Lounaan jälkeen on työntekijöiden ja luottamushenkilöiden yhteistyöskentelyä.

Iltapäiväkahville klo 14.30–15 osallistuu työntekijöiden ja luottamushenkilöiden lisäksi seurakuntalaisia. Klo 15–16 pidetään seurakuntakeskustelu, joka on avoin kaikille seurakuntalaisille.

Klo 16 piispa pitää kehityskeskustelun kirkkoherran kanssa.

Sunnuntaina 19.2. toimitetaan Kauhajoen kirkossa klo 10 alkaen piispanmessu sekä piispantarkastuksen loppulausunto ja muistamiset. Messun yhteydessä on Kauhajoen seurakunnan uusien kappalaisten virkaanasettaminen.

Tarkastukseen osallistuvat tuomiokapitulin pappisasessori Ari Auranen, työyhteisökonsultit Aila Jaakkola ja Pete Ketola sekä tarkastuksen notaarina Niina Hietaniemi-Virtanen.

Seurakuntalaisten iltapäivän lisäksi sunnuntain messu ja päätöspuheenvuorot ovat tarkoitettu kaikille seurakuntalaisille. Kehotan seurakuntalaisia osallistumaan tarkastukseen runsaslukuisesti jaPiispan logo Jumalan siunausta pyytäen.

Seinäjoella 19. päivänä tammikuuta 2023

Matti Salomäki