Poikkeustilan vaikutus Kauhajoen seurakunnan toimintaan 13.4. saakka

Seurakunnan toiminta painottuu verkkoon

Punaisella pohjalla teksti hengessä lähellä, valkoinen kyyhkynen ja sosiaalisen median logot sekä #kauhajoe...

Kauhajoen seurakunta noudattaa valtion ja kirkon viranomaisohjeita toiminnassaan ja luopuu kaikista yli kymmenen henkilön kokoontumisista. Myös Kirppisputiikki on suljettu.
Jumalanpalvelukset striimataan verkkoon, joten niitä on mahdollista seurata reaaliaikaisesti netissä. Niissä on paikalla vain jumalanpalveluksen toimittajat.  Tästä tiedotetaan tarkemmin vielä loppuviikosta seurakuntamme Internet- ja Facebook-sivuilla. Jumalanpalveluksen jälkeen kirkkoa pidetään auki klo 11-13 henkilökohtaista hiljentymistä sekä sielunhoitoa varten. Paikalla on seurakunnan työntekijöitä.

Kirkolliset toimitukset kuten kasteet, vihkimiset ja hautajaiset hoidetaan edelleen, mutta niissä saa olla koolla korkeintaan kymmenen henkilöä.

Seurakunnan toiminta painottuu verkkoon. Toivomme kaikkien seuraavan aktiivisesti Internet-sivuamme www.kauhajoenseurakunta.fi, Facebook- ja Instagram-sivujamme, sekä uusimpana YouTube-kanavaamme, jonne on tulossa hartauksia ja muuta uutta sisältöä(Kanava löytyy YouTubesta nimellä Kauhajoen ev.lut. seurakunta).

Varhaiskasvatus ja nuorisotyö informoi erikseen omilla kanavillaan toiminnan muutoksista.

Toimistot (kirkkoherranvirasto, talous-, ja puutarhurin toimistot) ovat normaalisti avoinna, mutta yhteydenottoa toivotaan ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostitse. Virkatodistuksia voi tilata myös nettisivujemme kautta www.kauhajoenseurakunta.fi/virkatodistus.
Diakoniatoimistosta varataan aika puhelimitse arkisin klo 9-11. Normaaleja päivystysaikoja ei ole.

Seurakuntalaisten kysymyksiin ja huoliin vastaavat puhelimitse kaikki työntekijät, joiden yhteystiedot löytyvät kotisivuiltamme. Päivystävän papin tavoittaa numerosta 0401398147. Suomen Kirkon palveleva puhelin auttaa päivittäin numerossa 0400221180 (klo 18-24). Osoitteessa kirkonkeskusteluapu.fi voit keskustella myös chatissa.

Tue Mar 17 15:30:51 EET 2020