Koronarajoitukset 17.1. saakka

Alueemme on koronan kiihtymisvaiheessa. Uudet viranomaisohjeet vaikuttavat joulunajan tapahtumien toteutumiseen.

Pastori Tuomas Ala-Opas liturgina 29.11. Kauhajoen kirkossa

Päivitys tekstiin 18.12.:  Rajoitukset pysyvät 21.12. -17.1. muutoin samoina kuin alla kerrottuna, mutta kirkollisista toimituksista hautaansiunaamisten osallistujamäärässä voidaan erityisistä perusteista joustaa 20:een.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto ja Lapuan hiippakunta ovat antaneet kookontumisten suhteen ohjeet aikavälille 2.-21.12.2020. Lisäksi Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin koronanyrkki on antanut oman suosituksen 3.12. alkaen. AVI:n kokoontumisrajoitus on 20 ja koronanyrkin vastaava suositus on 10.

Kauhajoen seurakunta noudattaa viikonlopun (4.-6.12.) ajan 20 hengen kokoontumisrajaa, ja siirtyy maanantaista 7.12. alkaen noudattamaan 10 hengen kokoontumisrajoitusta kaikessa toiminnassa lukuunottamatta lasten ja nuorten ryhmiä. Rajoitus koskee myös ulkotiloissa järjestettävää toimintaa.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset toimitetaan joka sunnuntai ja kirkollisina juhlapyhinä. Kirkkoon voidaan ottaa korkeintaan 10 henkilöä 7.12. alkaen. Voit osallistua jumalanpalveluksiin YouTube-kanavamme kautta sekä Radio Scoopissa.

Jumalanpalvelukset Kauhajoen kirkossa 2.-21.12.:

• 6.12. itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus ja juhla Kauhajoen kirkossa
    Jumalanpalvelukseen ja juhlaan voi osallistua korkeintaan 20 henkeä, joka käytännössä itsenäisyyspäivän osalta tarkoittaa jumalanpalveluksen toimittajia, veteraanikuoron jäseniä, seppelpartioita ja juhlapuhujia. Jumalanpalvelus ja juhla striimataan YouTube-kanavallemme. Jumalanpalvelus on kuunneltavissa myös Radio Scoopista taajuudella 107,1MHz.

• 13.12. Sikarämäkän laavukirkko joudutaan perumaan. Sikarämäkän laavusta julkaistaan esittelyvideo YouTube-kanavallamme.
    13.12. Sanajumalanpalvelus Kauhajoen kirkossa
    Jumalanpalvelukseen voi osallistua korkeintaan 10 henkeä. Jumalanpalvelus striimataan YouTubeen ja sen on kuunneltavissa myös Radio Scoopissa taajuudella 107,1MHz.

• 20.12. Messu Kauhajoen kirkossa

Kirkolliset toimitukset 2.-21.12.

Kirkolliset toimitukset, esimerkiksi kasteet, vihkimiset ja hautaansiunaamiset, toimitetaan 7.12. alkaen seurakunnan tiloissa 10 hengen väkimäärärajoitus huomioiden. Erityisin perustein joustovaraa on 20 henkeen asti. Näistä asioista on hyvä keskustella papin kanssa.

Tartuntaketjujen välttämiseksi seurakunnan työntekijät vierailevat kodeissa vain painavin perustein (esim. sairaan ehtoollinen).

Muistotilaisuuksien ja muiden yksityistilaisuuksiksi luettavien juhlien järjestämisessä suosittelemme noudattamaan yleisiä ohjeistuksia. Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri on suositellut yksityistilaisuuksissa väkimääräksi korkeintaan 10 henkilöä.

Muut tilaisuudet 2.-21.12.

Kauneimmat joululaulut

Viikolle 50 suunnitellut Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet joudutaan perumaan. Seurakunnan työntekijät tekevät kauneimmista joululauluista YouTube-kanavallemme videon.

Jouluiset askarteluillat perheille

Askarteluillat toteutuvat erityisjärjestelyin. Iltoihin on ollut ilmoittautuminen. Ryhmät ovat täynnä.

Konsertit

• Sydämeni joulu -konsertti Kauhajoen kirkossa 11.12. on peruttu
  • Seuraa valoani -joulukonsertti, Maksetut viulut Kauhajoen kirkossa 13.12. on peruttu

Joulunpyhien tilaisuudet

21.12. jälkeen suunniteltujen tilaisuuksien toteutumisesta ilmoitamme, kun saamme uudet viranomaisohjeet.

Tilaisuuksien turvallisuus

Seurakunnan tilaisuuksiin saa osallistua vain täysin terveenä. Tämä on ehdoton tilaisuuksiin osallistumisen
edellytys ja koskee sekä seurakuntalaisia että työntekijöitä. Kaikissa tilanteissa tulee noudattaa 1–2 metrin
turvavälejä. Käsien pesuun ja desinfiointiin tarjotaan mahdollisuus. Seurakuntien tilaisuuksiin
osallistuvien ja seurakunnan tiloissa asioivien tulee käyttää kasvomaskia. Alle 15-vuotiailta maskin käyttöä
ei edellytetä.

Seurakunnan toimistot palvelevat etänä

Kirkkoherranvirasto, taloustoimisto, diakoniatoimisto ja puutarhurin toimisto palvelevat puhelimitse tai sähköpostin välityksellä.
Diakoniatoimiston joulupussien jako toteutetaan aiemmin ilmoitetusti. (7.12.,8.12.,14.12.,15.12., 17.12. klo 9-11 ja klo 13-15.30. Huom! Perheestä vain yksi henkilö paikalle! Sisätiloihin pääsee vain rajallinen määrä! Käytä maskia!)

2020-12-02 10:57:00.0