Kirkkoon yöksi loukkuun jäänyt kommentoi: Nukuin hyvin!

Näyttökuva (61).png

Kirkkoherra Jouko Ala-Prinkkilä messukasukassa

Hiljaisen keskiviikon pyhiinvaellusmessun jälkeen kirkon wc-tilassa asioinut henkilö jäi kiirastorstain vastaiseksi yöksi kirkkoon lukkojen taakse. Iltaisin tilat lukitseva vartija ei ollut huomannut vessassa viipynyttä mieshenkilöä, joka omien sanojensa mukaan sai yllättävät vatsavaivat kesken viimeisen messukierroksen.

Huomattuaan jääneensä lukkojen taakse ilman puhelinta hän asennoitui viettämään yönsä kirkossa. - Messukasukoista kasasin itselleni mukavan pedin, ja puin yhden alboista yöasuksi, hyvin nukkuneen oloinen kirkkovieras kommentoi. Vatsavaivatkin helpottuivat urkujen soittelemisen lomassa.
- Musiikki auttaa vatsavaivoihini. Urkujen ääni on ollut aina mielestäni kiehtovaa ja erityisesti jalkiotyöskentely on lapsesta asti kiinnostanut minua, kirkkomuusikon uraa nuorena harkinnut mies tähdentää.

Kirkkoherra Ala-Prinkkilä kertoo, että vastaavaa ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. - Onneksi kyseessä oli ihminen, joka otti tilanteen rauhallisesti, ja juuri remontoitu kirkkomme säilyi vahingoitta. Yö kirkossa -tapahtumia meillä on lapsille ja nuorille lähes vuosittain. Voimme harkita niitä tulevaisuudessa aikuisillekin, koska kokemus oli näin hyvä.

Ala-Prinkkilän mukaan tämän illan ehtoolliskirkko toimitetaan kuitenkin ilman messukasukoita. - Ne täytyy viedä pesulaan, koska yövieras valitettavasti kuolasi nukkuessaan, kirkkoherra kertoi.

1.4.2021 Jennika Hannusaari

2021-04-01 09:38:00.0