Kauhajoen kirkon muoto  ja tyyli

Kirkko on muodoltaan selkä ylöspäin avoinna kansillaan seisova raamattu. Sanan kuulija on kuvaannollisesti Sanan sisällä. Arkkitehdin tarkoituksena oli aikaansaada pyhyyden tuntua ylöspäin kohoavin viivoin.

Kirkon tyyli on otettu Suomen keskiaikaisista kirkoista ja modernisoitu, kuten sodan jälkeisellä kaudella on tehty. Rakennustoimikunnan pöytäkirjassa todettiin (V.J. Marttila), että arkkitehti Larkaksen ehdotuksessa kuvastuu voimakkaasti tekijän persoonallinen ote. Kirkko tekee valoisan, lujan ja ylvään vaikutelman.

Kirkko on kooltaan 35 m pitkä, 18 m leveä ja 21 m korkea. Betonista rakennetun kirkon pohja on suorakaiteen muotoinen. Katto on kuparia. Kirkkoon mahtuu noin 720 henkilöä. Kirkossa on lattialämmitys.