nuoria ruohikolla

Nuorille

Toimintaa ja oleilua yli 15-vuotiaille nuorille

Kauhajoen seurakunnan nuorten elämää; on nuorteniltoja, leirejä, isoskoulutusta, musiikkia, urheilua, hiljentymistä, yhdessä tekemistä, pohtimista, olemista. Löydät meidät facebookista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä  Facebookiin päivitetään ajankohtaisia tapahtumia ja toimintaa. Käy tykkäämässä sivusta niin pysyt ajan tasalla!

Toiminnan keskeisenä paikkana on nuorisotalo Setälä (Topeeka 8). Ovemme ovat nuorille auki lähes viikon jokaisena arkipäivänä. Tarjoamme viihtyisän tilan, jossa voi nauttia kahvista ja teestä, tavata ystäviään ja tutustua myös uusiin ihmisiin. Setälä on auki tiistai - torstai iltapäivisin klo 14-16 ja perjantaisin klo 19- 23.

Lisäksi tarjoamme nuorille isos- ja abuohjaajakoulutusta, rauhoittumisen mahdollisuuden nuorten iltamessuissa, mahdollisuuden toimia kerhonohjaajana alakouluikäisille lapsille, viikonloppuleirejä ja -retkiä. Olet myös tervetullut ideoimaan ja luomaan uutta toimintaa sekä kantamaan vastuuta erilaisiin tehtäviin.

Riparin jälkeen isoseksi

Rippikoulun jälkeen ei missään tapauksessa kannata jäädä vain muistelemaan mukavia hetkiä, vaan sitähän pitää saada lisää. Isoskoulutuksessa opitaan toimimaan ryhmänohjaajana. Siellä jatketaan omassa rippikoulussa aloitettua uskon- ja elämänkysymysten pohdintaa.

Lisätietoa rippikoulun jälkeisestä toiminnasta saa takuuvarmasti rippikoulussa. Mikäli tieto jostain syystä menee ohi, kannattaa kysellä nuorisotyöntekijöiltä tai nuorisopapilta. Isosena toimimisen jälkeen voi vielä jatkaa abuohjaajaksi.

Kerhonohjaajaksi?

Jos olet rippikoulun käynyt nuori tai aikuinen, viihdyt kouluikäisten lasten kanssa ja haluaisit suunnitella sekä toteuttaa heille sopivaa toimintaa, lähde kerhonohjaajaksi!

Kouluikäisille tarkoitettujen kerhojen ohjaajat keksivät lapsille hauskaa tekemistä. Kerhoja on monenlaisia (kokkikerho, liikuntakerho, askartelukerho yms.), ja ohjaaja pääsee itse vaikuttamaan siihen, millaista kerhoa hän ohjaa.

Varsinaisen tekemisen lisäksi kerhoissa on pieni hiljentymisen tai hartauden hetki.

Kerhonohjaajakoulutuksen alkamisesta tiedotetaan seurakunnan omilla sivuilla, mutta voit myös kysellä koulutuksista ja ohjausmahdollisuuksista kouluikäistyöstä vastaavilta työntekijöiltä.

Café Setälä

Setälässä tiistaisin klo 14-16.30 ovat ovet auki ja kaffipannu kuumana. Tervetuloa juttelemaan, olemaan, pelailemaan, tekemään läksyjä tai vaikkapa hoitamaan rippikouluun liittyviä asioita.

Nuortenilta

Setälässä perjantaisin klo 19- 23. Mukavaa tekemistä, iltapalaa, opetusta ja yhdessäoloa mahtavalla porukalla . Tule mukaan!

Lisätietoja nuorisotyönohjaajilta