kirkkokuoro

Kauhajoen kirkkokuoro

Kirkkokuoro on neliääninen sekakuoro ja siinä on reilu 30 laulajaa. Ohjelmistossa on monenlaista hengellistä musiikkia, vanhaa ja uudempaa klassista, välillä haastavampaakin, isänmaallisia lauluja ja myös gospelia.

Kuoro esiintyy jumalanpalveluksissa, erilaisissa tapahtumissa ja hoitolaitoksissa. Kuorolaisten on mahdollista osallistua myös Etelä-Pohjanmaan kirkkomusiikkipiirin kuorokursseille sekä laulaa E-P:n tai valtakunnallisten juhlien suurkuoroissa.

Kuoroon tullessa ei tarvitse olla aiempaa kuorokokemusta eikä tarvitse osata lukea nuotteja, kunhan osaa laulaa. Kuorossa on hyvä ilmapiiri, sinne on uudenkin laulajan helppo tulla ja osaavien laulajien tukemana pääsee nopeasti nauttimaan laulamisesta.

Harjoitukset ovat torstaisin srk-keskuksella klo 18.45. Tarvittaessa järjestetään lastenhoito harjoitusten ajaksi. Kuoroa johtaa Sirkku Ratus p. 040-1923513, sirkku.ratus@evl.fi .  Tarkemmat harjoituspäivät löytyvät www.kauhajoenseurakunta.fi/tapahtumat - musiikki

Tervetuloa mukaan!

Valona

Kuoro laulaa "hengellistä rytmimusiikkia" eli gospelia, 2-3- äänisesti, yleensä säestyksen kanssa. Kuorossa laulaa tällä hetkellä kymmenkunta naista, mutta miehetkin ovat tervetulleita, jos vain joku uskaltaa tulla. Aiempaa kuorokokemusta tai nuotinlukutaitoa ei tarvitse olla, kunhan osaat laulaa. Jos et ole varma laulutaidostasi, ota yhteyttä Sirkkuun tai Eija-Maaritiin. Soittotaitoiset ovat tervetulleita säestysryhmään.

Harjoitellaan torstaisin srk-keskuksella klo 17–18.15, noin joka toinen viikko. Tarvittaessa järjestetään lastenhoito harjoitusten ajaksi. Kuoroa johtavat Eija-Maarit Malkamäki p. 040-7485486, eikku.malkamaki@gmail.com ja Sirkku Ratus p. 040-1923513, sirkku.ratus@evl.fi

Tervetuloa mukaan, odotamme sinua!

Valonan historiaa:

Gospelkuoro + Valakia = Valona

Koronan aikana v. 2020-21 moni laulaja piti taukoa kokoontumisista. Näin oli myös srk:n Gospel-kuorossa ja Eija-Maaritin Valakia- kuorossa, harjoituksissa oli aika hiljaista. Jotta olisi ollut mielekästä harjoitella, ryhmät alkoivat talvella 2021 harjoitella yhdessä, lauloivathan molemmat gospelia ja joskus oli esiinnyttykin yhdessä. Yhteislaulu sujui hyvin ja syksyllä 2021 päätettiin yhdistää kuorot pysyvästi. Uudeksi nimeksi valittiin VALONA.

Lapsikuoro Poutapilvi

Kauhajoen seurakunnassa kokoontuu lasten Poutapilvi-kuoro. Kuoroon ovat tervetulleita esi- ja alakouluikäiset lapset. Kuorotoiminta on maksutonta. Kuoro esiintyy seurakunnan tapahtumissa ja erilaisissa juhlissa. Kuoroa johtaa dir.cant. Helena Ala-Prinkkilä : 0504127193

Poutapilvi-kuoro harjoittelee torstaisin klo 17.30-18.15 seurakuntakeskuksessa, osoitteessa: Kyntäjäntie 3, 61800 Kauhajoki.

Tervetuloa mukaan kuorotoimintaan!