Vapaaehtoiset

Onko Sinulla aikaa? Haluatko auttaa ja tehdä jotakin hyödyllistä? Tervetuloa tutustumaan Kauhajoen seurakunnan vapaaehtoistoimintaan! Meillä on Sinulle hyviä hommia!

Miten pääsen mukaan?

Vapaaehtoistyö.fi -sivustolta voit etsiä sinulle sopivia vapaaehtoistöitä, ja ilmoittautua niihin. Voit ilmoittaa kiinnostuksestasi vapaaehtoistehtäviin myös ottamalla yhteyttä seurakunnan työntekijään. Työntekijöiden yhteistiedot löydät tästä.

Mitä taitoja minulla pitää olla?

Tavallisen ihmisen tavalliset taidot riittävät. Vapaaehtoisjoukossamme on kaiken ikäisiä ihmisiä, niin opiskelijoita, työssä käyviä kuin eläkeläisiäkin. Tehtäviäkin on laidasta laitaan, joten jokaiselle löytyy tekemistä.

Kuinka paljon sitoudun tekemään?

Voit itse päättää, minkä verran haluat olla mukana ja mikä tuntuu hyvältä. On sekä kertaluontoisia tehtäviä että niitä, jotka vaativat pidempää sitoutumista. Tehtäviä voi ottaa lisää, niitä voi vaihtaa, eikä mukana tarvitse olla ikuisesti.

Millaista tukea saan tehtäviin?

Vapaaehtoiset koulutetaan tehtäviinsä. Työntekijämme antavat tukea ja ohjausta, yksin ei kukaan jää.

Mitä minä saan työstä?

Vapaaehtoistyöstä ei makseta palkkaa. Sen sijaan saat mielekästä tekemistä ja voit olla tuottamassa iloa niin itsellesi kuin muille. Vapaaehtoisten yhteisössä on voimaa. Järjestämme vapaaehtoisillemme myös virkistystoimintaa.

Mitä tehtäviä on tarjolla?

- Yhteisvastuukerääjän tehtäviä

- Videokuvausta ja editointia

- Messuavustajia (tekstinluku, laulaminen, soittaminen ym.)

- Pyhäkoulun pitäjiä tarvitaan

- Big Night iltoihin tarvitaan iso joukko aikuisia ja vanhempia nuoria toteuttamaan koululaisille unohtumatonta iltaa. Haluaisitko tulla auttamaan vaikka samalla kun tuot lastasi mukaan iltaan? Vapaaehtoisia tarvitaan ainakin seuraaviin tehtäviin:

• Nyyttäreille jakamaan sipsiä ja karkkia
  •  Järjestyksen valvontaan huolehtimaan kaikkien turvallisuudesta ja viihtyvyydestä (virallista järjestyksenvalvojan korttia ei tarvita)
  •  Askarteluun ohjaamaan lapsia
  • Kampaamoon letittämään ja tekemään pieniä ja helppoja kanpauksia
  • Pitämään erilaisia toimintapisteitä ja kilpailuja
  • Rukoilemaan illan onnistumisen puolesta

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi nuorisotyönohjaajille!

- Perhekerhojen ohjaajia

- henkilöitä järjestämään ja suunnittelemaan lasten ja perheiden tapahtumia

Varhaiskasvatuksen- ja nuorisotyönohjaaja