Kauhajokisia ja karijokisia kutsutaan yhdistymistalkoisiin

Nyt tarvitaan rukouksien lisäksi raakaa työtä

kartta

Uuden yhdysjoen kulkureitti

Karijoen ja Kauhajoen seurakuntien liitosneuvottelut etenevät käytännön toimenpiteisiin. Niinpä seurakuntalaisia haastetaan kaivuutalkoisiin Kauhajoen ja Karijoen yhdistymiseksi. Maanmittauslaitoksen mukaan lyhin etäisyys kahden joen välillä kulkee Päntäneen Kaarlelanpuistosta Karijoen varressa sijaitsevan Tammen laavun tienoille. Seurakuntalaisia pyydetään ottamaan omat rautalapiot tai kaivinkoneet mukaan urakkaan. Joenkaivuutalkoot alkavat tänään perjantaina klo 18.

Kauhajoen seurakunnan talouspäällikkö Ann-Kristin Kuja-Kyynyn mukaan uutta jokea on tarkoitus hyödyntää seurakunnan työntekijöiden työmatkoihin, jota varten hankitaan kirkkovene. Tällä vähennetään autoiluun liittyviä pakokaasupäästöjä sekä säästetään matkakuluissa. Tulevaisuudessa myös seurakunnan sisäinen viestintä hoidetaan pullopostina tietosuojasyistä. ”Vielä ei kuitenkaan ole varmuutta kumpaan suuntaan uusi joki tulee virtaamaan” pohtii seurakunnan viestijä Jennika Hannusaari. ”Talvisaikaan termospullot tulevat tarpeeseen” hän jatkaa.

Kauhajoen seurakunnan kirkkoherra Jouko Ala-Prinkkilän ajatukset virtaavat jo tulevaisuuteen: ”Kauhajoen seurakuntaan liitetään jatkossa vain niitä seurakuntia, joiden joet virtaavat mahdollisimman lähellä Kauhajokea. Emme halua rasittaa seurakuntalaisia liian mittavilla kaivuutalkoilla.”

Tavoitteena on saada työ valmiiksi 12.5. mennessä, jolloin kirkkovaltuustot päättävät liitosasiasta.

2022-04-01 06:00:00.0