Kirkkovaltuustot hyväksyivät seurakuntaliitoksen

Valtuustot nimesivät myös edustajansa seurakuntavaalien yhteiseen vaalilautakuntaan

Kauhajoen ja Karijoen kirkot

Kauhajoen ja Karijoen seurakuntien kirkkovaltuustot näyttivät torstaina 12.5. vihreää valoa vuoden vaihteeseen suunnitellulle seurakuntaliitokselle. Kauhajoella päätös oli yksimielinen. Karijoella tehtiin yksi vastaehdotus, joka ei saanut kannatusta.

Seuraavaksi liitosasia menee Lapuan tuomiokapitulin arvioitavaksi 18.5. Kirkkohallitus tekee asiasta lopullisen päätöksen viimeisessä täysistunnossaan toukokuun lopussa. Yhdistymisneuvotteluja on käyty nopealla aikataululla hyvässä hengessä kevään ajan.

Ensi syksyn seurakuntavaaleissa valitaan uudet luottamushenkilöt laajentuneeseen Kauhajoen seurakuntaan. Torstain kokouksissa molemmat seurakunnat valitsivat edustajansa yhteiseen vaalilautakuntaan, jonka tehtävänä on valmistella ja toteuttaa syksyn vaalit. Vaalilautakunnan puheenjohtajaksi valittiin Matti Ojanen Kauhajoelta ja varapuheenjohtajaksi Soile Luoma Karijoelta.

2022-05-13 11:17:00.0