Koronarajoitukset muuttuvat 6.12.2021-5.1.2022

Lue muutokset  mm. itsenäisyyspäivän vietossa

Askarreltuja Suomen lippuja

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto on antanut 3.12.2021 päätöksen, jolla se kieltää Etelä-Pohjanmaan alueella kaikki sellaiset sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet, joihin osallistuu yli 50 henkilöä. Määrä voidaan ylittää ottamalla koronapassi käyttöön.

Aluehallintoviraston määräämät kokoontumisrajoitukset eivät suoraan koske uskonnollisten yhdyskuntien järjestämiä jumalanpalveluksia ja muita vastaavia toimituksia, jotka kuuluvat yhteisöjen tavanomaiseen uskonnolliseen toimintaan. Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten lisäksi tällaisia tilaisuuksia ovat esimerkiksi hartaudet, rippikoulu ja diakoniaruokailut.

Tuomiokapituli ohjeistaa seurakuntia rajoittamaan osallistujamääriä seuraavasti: Jos jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja seurakunnan muuhun tavanomaiseen uskonnolliseen toimintaan osallistuu yli 50 henkeä, tilaisuuteen voidaan ottaa ilman koronapassia enintään 1/3 tilaan hyväksytystä enimmäisosallistujamäärästä.

Muutokset itsenäisyyspäivän vietossa

Uusien koronarajoitusten vuoksi itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksen väkimäärä on rajoitettu 270:een. Seurakuntakeskukseen suunniteltu juhla joudutaan perumaan, mutta kaupunginjohtaja Niku Latva-Pukkila pitää juhlapuheen jumalanpalveluksessa.
Jumalanpalvelus striimataan seurakunnan YouTube-kanavalle. Löydät striimin tästä.

Muun tulevan toiminnan muutoksista tiedotamme tulevalla viikolla sekä paikallislehdissä että sähköisissä kanavissamme (mm. jouluateriat, kauneimmat joululaulut, konsertit ja joulukirkot).

Sat Dec 04 10:37:00 EET 2021