Kauhajoen ja Karijoen seurakunnat suunnittelevat yhdistymistä

Kirkkovaltuusto kokoontuu päättämään liitosneuvotteluihin lähtemisestä helmikuun alussa

Karijoen seurakunta on esittänyt Kauhajoen seurakunnalle seurakuntaliitosneuvottelujen käynnistämistä.  Kauhajoen seurakunnan kirkkoneuvosto 20.1.2022 kokouksessaan on päättänyt esittää kirkkovaltuustolle, että liitosneuvottelut käynnistetään. Kirkkovaltuusto kokoontuu päättämään liitosneuvotteluihin lähtemisestä torstaina 3.2. klo 18. Voit seurata kokousta YouTube-kanavallamme tästä linkistä.

Tavoitteena on liittää Karijoen seurakunta Kauhajoen kappeliseurakunnaksi vuoden 2023 alusta. Kappeliseurakunnalla tulisi olemaan toiminnallista itsenäisyyttä, mutta talouden ja toiminnan raameista päätettäisiin Kauhajoen seurakunnan kirkkovaltuustossa, johon jäsenet valittaisiin sekä Kauhajoen että Karijoen alueelta syksyllä pidettävissä seurakuntavaaleissa.

Alustavasti on sovittu, että Kauhajoen ja Karijoen seurakuntien kirkkovaltuustot päättävät liitosasiasta 12.5.2022 järjestettävissä kokouksissa. Tämän jälkeen mahdollinen liitossopimus alistetaan vielä tuomiokapitulin arvioitavaksi ja kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

2022-01-21 12:55:00.0