Kauhajoen seurakunnan kokoontumisrajoituksia lievennetään huomattavasti 5.2. alkaen.

Lue tilakohtaiset väkimärärajat

DSC_0037.JPG

Alueellamme voidaan 5.2.-18.2. järjestää yleisötilaisuuksia, joiden väkimäärä on enintään puolet (50%) kunkin tilan maksimiväkimäärästä. Esimerkiksi Kauhajoen kirkkoon voidaan ottaa enintään 415 henkilöä. Tiloissa huomioidaan riittävät turvavälit, käsihygienia ja tiloja puhdistetaan tehostetusti. Tiloihin varataan ohjeiden mukaan istumapaikka jokaiselle osallistujalle, mutta istumapaikkojen ei tarvitse olla numeroituja tai erikseen tietylle henkilölle määritettyjä. Ulkona järjestettäviä tilaisuuksia ei rajoiteta.

Seurakunta tarjoaa edelleen ensisijaisesti omia tilojaan kirkollisiin toimituksiin. Tartuntaketjujen välttämiseksi seurakunnan työntekijät vierailevat kodeissa vain painavin perustein (esim. sairaan ehtoollinen).

Aluehallintovirasto korostaa kaikkien toimijoiden sekä kansalaisten vastuullista toimintaa, jotta rajoitusten purkamisessa voidaan edetä valtakunnallisten tavoitteiden mukaan.

Tilakohtaiset väkimäärät uusien rajoitusten mukaan:

Seurakuntasali

Siunauskappeli