Vimeo video

Onko sulla kysymyksiä elämästä, uskosta, tarkoituksesta?
Tule mukaan Alfaan!

Ilmoittaudu tällä lomakkeella

Alfa on sarja tapaamisia, jossa saa pohtia elämän suuria kysymyksiä ystävällisessä, avoimessa ja rennossa ilmapiirissä, ilman painostusta Alfa-kurssilla käsitellään kristinuskon perusasioita luentojen ja keskustelujen avulla. Kurssi kestää kymmenen viikkoa. Jokaisella osallistujalla on mahdollisuus kysyä avoimesti vaikeitakin kristinuskoa koskevia kysymyksiä. Kurssi on tarkoitettu erityisesti etsijöille, mutta se sopii myös muille uskon- ja elämänkysymysten pohtimisesta kiinnostuneille.

Seuraava Alfa järjestetään Kauhajoella seurakuntakeskuksessa syksyllä 2023.

Alfa-ilta alkaa yhteisellä ruokailulla. Ruokailun jälkeen on n. 30 minuutin alustuspuheenvuoro illan aiheesta. Alustuksen jälkeen siirrytään pienryhmiin keskustelemaan illan aiheesta. Alfa-iltaan mahtuu myös koskettavaa musiikkia, iloista naurua ja mukavaa yhdessäoloa.

Alfa-iltojen aiheet

• Elämä: Tässäkö kaikki?
  • Jeesus: Kuka hän on?
  • Risti: Miksi Jeesus kuoli?
  • Usko: Miten voin uskoa?
  • Rukous: Miksi ja miten rukoilisin?
  • Raamattu: Miksi ja miten lukisin Raamattua?
  • Johdatus: Miten Jumala johdattaa meitä?Alfa-viikonloppu Majaniemen leirikeskuksessa. Aiheet: Kuka Pyhä Henki on? Mitä Pyhä Henki tekee? Miten voin täyttyä Hengellä?
  • Pahuus: Miten voin vastustaa pahaa?
  • Parantuminen: Vieläkö Jumala parantaa? Video s-postiin: Miksi ja miten kertoisin muille?
  • Seurakunta: Entä sitten seurakunta?
  • Päätösjuhla ja illallinen. Juhlaan voi kutsua omia vieraita

Yhteystiedot: Anitta Vuorela (040-1417029) anitta.vuorela@evl.fi

Merja Alapiha (050-3035450) merja.alapiha@evl.fi

Varhaiskasvatuksen- ja nuorisotyönohjaaja