KAUHAJOEN SEURAKUNNAN LASTENTALON RYHMIS

Kauhajoen seurakunnassa aloitti elokuussa 2021 uusi ryhmäperhepäiväkoti, Lastentalon ryhmis
Tiedot päivähoitoajoista, hakemisesta ja maksuista löydät täältä.

Ryhmis toimii seurakunnan Lastentalossa Kyntäjäntiellä. Ryhmiksen toiminnassa tarjoamme lapsille monipuolisen toiminta- ja oppimisympäristön. Lastentalon lisäksi ryhmis käyttää seurakuntakeskuksen, kirkon ja nuorisotalo Setälän tiloja. Lisäksi käytössä ovat seurakunnan laajat piha-alueet ja kirkkomaa muistomerkkeineen.

Lastentalon ryhmiksellä kasvattajina toimii kolme lastenohjaajaa. Omien hoitajien lisäksi ryhmiksen arkea rikastuttavat muut seurakunnan työntekijät.

Lastentalon ryhmiksessä noudatamme Kauhajoen kaupungin varhaiskasvatussuunnitelmaa.

Toimintamme arvot

Avoimuus

Toimintamme on läpinäkyvää. Puhumme asioista avoimesti ja reilusti. Pyrimme myönteiseen ja kannustavaan vuorovaikutukseen sekä suhteessa lapsiin että aikuisiin. Rohkaisemme sekä lapsia että aikuisia kertomaan omia toiveitaan ja kehittämisideoitaan ryhmiksen toimintaan. Avoin vuorovaikutus perheiden ja kasvatushenkilöstön välillä luovat pohjan sujuvan arjen rakentamiselle.

Vastuullisuus

Haluamme olla vastuullinen ja luotettava toimija varhaiskasvatuksen kentässä Kauhajoella. Vastuullisuus on meille vastuuta lähimmäisestä eli toinen toisistamme sekä vastuuta ympäristöstä. Vastuullisuus näkyy pienissä arjen teoissa ja valinnoissa, ja sitä haluamme opettaa myös lapsille.

Jokaisen ihmisen ainutlaatuisuus

Jokainen lapsi ja aikuinen on ainutlaatuinen yksilö omine kiinnostuksen kohteineen, vahvuuksineen ja kehityshaasteineen. Toiminnassa huomioimme jokaisen lapsen yksilönä, arvostaen ja kunnioittaen hänen ainutkertaista persoonaansa. Samoin kunnioitamme jokaista perhettä ja heidän valintojaan perheen taustoista tai muista tekijöistä riippumatta.

Kristillisyys seurakunnan ryhmiksessä

Seurakunnassa haluamme tarjota vanhemmille mahdollisuuden valita lapselleen kristilliseltä arvopohjalta toimiva varhaiskasvatusyksikkö. Kristillisyys näkyy ryhmäperhepäiväkodin arjessa muun muassa ruokarukouksina, hengellisinä lastenlauluina, viikottaisina hartaushetkinä sekä anteeksipyytämisen ja -antamisen opetteluna. Vuodenkiertoon kuuluu mikkelinpäivän, itsenäisyyspäivän, joulun, pääsiäisen ja helluntain juhliminen, ja niitten sisältöön tutustuminen.

Ryhmäperhepäiväkodissa kunnioitamme jokaista lasta ainutlaatuisena persoonana. Tahdomme toimia lapsilähtöisesti huomioiden lasten vahvuudet ja kiinnostuksen kohteet.

Lastentalon ryhmiksen lapsilla on mahdollisuus osallistua seurakunnan päiväkerhoon ja kanttorin pitämään muskariin.

Varhaiskasvatuksen- ja nuorisotyönohjaaja
Nuorisotalo Setälä, Topeka 8
61800 Kauhajoki

Yhteydenotot varhaiskasvatuksen toimintaan ja kerhoihin sekä Alfa-kurssiin liittyvissä asioissa